برای اطمینان از عملکرد یک تامین کننده کالای ساختمانی لازم است پیش از انجام استعلام و یا پیش از عقد قرارداد نسبت به ارزیابی بر اساس شاخص‌هایی که ضامن توانمندی، شایستگی و شفافیت عملکرد وی باشد اقدام نمود. شاخص‌هایی که ارزیابی‌های این وب‌سایت بر اساس آن انجام می‌گردد شامل موارد زیر می‌باشد:

در دسترس بودن و سرعت در پاسخ‌گویی
تیم تامین در هر مقطع زمانی درخواست‌های خرید زیادی را در دست پیگیری دارد و لازم است پیوسته جهت تبادل اطلاعات با تامین کنندگان آنها در ارتباط باشد و اگر این ارتباط با سهولت همراه نباشد مشکلات زیادی برای کار تامین ایجاد می‌شود. به همین خاطر در دسترس بودن و سرعت در پاسخگویی برای پیشبرد کارها از اهمیت زیادی برخوردار است.
 داشتن تجربیات مرتبط
مدت زمان سپری شده از تاسیس موسسه‌ی تامین کننده و تعداد مشتریانی که داشته نشان از تجربه‌ی وی در رابطه با تامین کالای مورد نظر ما است. باید توجه داشت که سابقه‌ و رزومه‌ی موسسه مرتبط با کالای مورد نیاز ما بوده باشد.
 تامین کالای مناسب
تامین کننده باید خود را متعهد بداند که کالای مورد توافق ما را عیناً و در نهایت امانت‌داری تحویل نماید.
 همراهی و دلسوزی با خریدار
تیم کارشناسی و تیم تامین پروژه ضرورتاً شناخت خیلی کامل و عمیقی از همه‌ی کالاهای ساختمانی موجود در بازار ندارند و در بسیاری مواقع برای شناخت بیشتر و انتخاب صحیح، نیاز به همراهی و مشاوره‌های دلسوزانه‌ی تامین کنندگان دارند.
 توجه به یادگیری
حتی خود تامین کنندگان هم اطلاعات کاملی از تمامی کالاهایی که می‌تواند در سبد فروش ایشان قرار گیرد ندارند و البته برخی از تامین کنندگان با پذیرش این موضوع همواره خود را در جایگاه یادگیری قرار می‌دهند و زمانی که در رابطه با کالایی از ایشان استعلام می‌شود، خود را به مطالعه در رابطه با آن و دادن پاسخ به مشتری متعهد می‌دانند. اینگونه تامین کنندگان همواره کمک قابل توجهی برای خریداران به شمار می‌روند و به خاطر این روحیه، عموماً افراد مطلع‌تر و باسوادتری در حوزه‌ی کاری خودشان هستند.
 مناسبات مالی خوب
تامین کننده در حال کار اقتصادی است و خدمات خود را در ازاء وجوه دریافتی از خریداران ارائه می‌کند، ولی برخی از تامین کنندگان رویه‌های بهتری برای این کار اتخاذ می‌کنند و در قالب خدمات مناسب‌تر، خریداران بیشتری را به خود قلاب می‌کنند. شاید بتوان این رویه‌ها را به طور کلی روان بودن و خوش خلقی در موضوعات مالی نامید.
 رضایت خریداران قبلی
رضایت داشتن مشتریان قبلی تامین کنندگان از خدمات ایشان، یکی از معیارهای بسیار مهم و قابل اتکا در انتخاب تامین کننده و افزودن وی به وندورلیست پروژه است.
 زمان‌‌های تحویل
تعهد تامین کننده به زمان‌های مورد توافق برای تحویل مرحله‌ای و کامل کالا نیز به دلیل تاثیرگذاری این موضوع در زمانبندی‌های کلی پروژه از اهمیت زیادی برخوردار است.
 اعضای کلیدی، ماشین‌آلات و تجهیزات، فضا و سایر منابع
منابع در اختیار تامین کننده نیز از ویژگی‌های با اهمیت در انتخاب تامین کننده است. داشتن اعضای کلیدی موثر، کیفیت و کمیت ماشین‌آلات و تجهیزات و همچنین فضا و خدمات نرم‌افزاری مناسب با کالای مورد نیاز ما در رابطه با انتخاب وندور، تعیین کننده است.
 داشتن گواهینامه ها و مجوزهای مرتبط
داشتن مجوزهای مرتبط با تولید یا فروش کالای مورد نیاز ما می‌تواند یکی از معیارهای اصلی برای انتخاب تامین کننده باشد. در بسیاری از مواقع به خصوص در موضوعات مرتبط با حریق و برخی از کالاهای برقی، این موضوع بسیار اهمیت می‌یابد.
 شناخت و توجه به استانداردهای محصولات
تامین کننده‌ی خوب سواد کافی در رابطه با استاندارد محصولات خود دارد و می‌تواند در این زمینه مشاوره‌های خوبی به شما بدهد؛ ضمن اینکه او خود را متعهد می‌داند که از تحویل کالای غیر استاندارد به شما اجتناب کند.
 داشتن سیستم برنامه ریزی و کنترل کیفیت
داشتن سیستم برنامه‌ریزی و کنترل کیفیت مربوط به تامین کنندگانی است که کارگاه ساخت و مونتاژ دارند و کالاهای ساختنی را تامین می‌کنند. این تامین کنندگان لازم است سیستم برنامه‌ریزی تولید یا مونتاژ و همچنین سیستم کنترل کیفیت خود را به شما معرفی کنند.
 ارائه تضامین و خدمات پس از فروش
تضمین یا گارانتی محصولات و همچنین خدمات پشتیبانی پس از فروش یکی از اجزاء ضروری در تامین هر کالایی و به خصوص در کالاهای ساختنی است. سازندگان کالاهای سفارشی شما باید کالای تحویلی را برای مدتی معین تضمین کنند و برای مدت طولانی‌تری خدمات پشتیبانی برای آن ارائه کنند و طول این مدت‌ها و شرایط آن یکی از پارامترهای مهم در انتخاب تامین کننده است.

شاخص‌های یک تامین‌کننده‌ی خوب کالای ساختمانی

ثبت

پیغام شما با موفقیت ارسال شد.

اگر تمایل به حضور در وندورلیست وب‌سایت دارید و یا اینکه برای انجام خریدی لازم است ارزیابی از یک تامین کننده داشته باشید، درخواست خود را از طریق فرم زیر ارسال بفرمایید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش