بیشتر کالاهای ساختمانی دارای ضمانت هستند و هر فرد بهرهبردار در هنگام خرید کالا از داشتن یا نداشتن ضمانت مطمئن میشود. اما توجه به شرایط ضمانت کالا نیز یکی از موضوعات اساسی در خرید کالای ساختمانی است. باید توجه داشت که ضمانت کالاها عموماً بر دو گونه است. ضمانت تعویض یا تعمیر که هزینه آن بر عهده فروشنده است و به آن گارانتی گفته میشود و گونه دیگر که به عنوان خدمات پس از فروش از آن یاد میشود و هزینه آن بر عهده مشتری است و به آن وارانتی گفته میشود.
چند وقت پیش ما برای یک پروژه چند فن سایز بزرگ برای ساخت کندانسور خریداری کردیم و پس از ساخت و نصب کندانسور در ساختمان، به یک مشکل برخوردیم؛ زمانی که کندانسورها به صورت آزمایشی زیر بار رفت متوجه اشکال یکسری از این فنها شدیم. درست است که فنها ضمانت داشت و زمانی که ما به شرکت سازنده درخواست اصلاح این فنها را دادیم، سازنده پذیرفت اما از ما درخواست کرد که فنها را برایشان بفرستیم. کندانسورها باید از محل نصبشان پایین آمده و فنها جدا شده و برای سازنده فرستاده میشدند که این برای پروژه اصلاً کار راحتی نبود.
در این موضوع ما ضمانت کالا را بررسی کرده بودیم اما شرایط آن را از سازنده نپرسیده بودیم و سازنده هم برای ما شرایط را کامل توضیح نداده بود و شاید در ظاهر مسئله چندان مهم نبود اما در واقع این موضوع پروژه را دچار مشکل کرد.
پس دقت کردن و پرسیدن شرایط ضمانت از سازندهی کالا نه تنها از ایجاد مشکل در طول کار جلوگیری میکند، شاید نظر شما را برای خرید آن کالا عوض کند.
ثبت کلمه عبور خود را فراموش کردهاید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.